Atrakcje Basenu

Sauna Parowa

Zalecany czas pobytu w saunie wynosi od 5 do 30 minut.

Wskazania:

  • przewlekłe choroby takie jak: napięcie mięśni grzbietu, przewlekłe reumatoidalne zapalenie stawów, zesztywniające zapalenie stawów, kręgosłupa
  • nawracające choroby pulmonologiczne: astma oskrzelowa, przewlekłe, zapalenie oskrzeli
  • choroby kardiologiczne: nadciśnienie w I i II stadium (nieustalone), niedrożność tętnic obwodowych (I i II stopień wg. Fontaine),
  • dusznica bolesna naczynioruchowa,  zawał serca (nie wcześniej jak 6 miesięcy po incydencie)
  • ogólne wskazania: dla poprawy wydolności i ogólnego stanu zdrowia,jako środek hartujący przy obniżonej odporności

 

Przeciwwskazania:

  • reumatoidalne: w ostrym stanie reumatycznym
  • pulmonologiczne: infekcje: przeziębienie, gruźlica, ostry stan astmatyczny
  • kardiologia: niewydolność serca, krążenia i wieńcowa ze stenokardią spoczynkową, i inne choroby serca oraz nadciśnienie (najlepiej korzystać po konsultacji z lekarzem)
  • Inne: ostre stany zapalne, wrzody, guzy, ogniska zakażenia (np: przy bólu zęba), choroby weneryczne, epilepsja, jaskra, daltonizm (wskazana jest konsultacja z lekarzem)

 

 

Opis zabiegu:

Sauna parowa (tzw. łaźnia rzymska, lub turecka) to sauna o wilgotności dochodzącej do 100% lecz niższej temperaturze:40-50°C.

Jedno wejście do sauny powinno trwać ok. 5-15 minut, a czas nie powinien przekraczać 30 minut dziennie np. 2 x 15 min lub 3 x 10 min. Najlepiej jest korzystać z sauny 2-3 razy w tygodniu. Po każdym wyjściu z sauny należy wziąć prysznic naprzemienny zimną-gorącą wodą i

odpocząć 10-15 minut. Liczba wejść do sauny: 1 dla dzieci od 3 do 12 lat. 2-3 dla dorosłych. Przebywając w saunie i w czasie odpoczynku najlepiej pić herbatę, soki lub wodę mineralną. W saunie nie wolno smarować ciała lub twarzy żadnymi kremami, gdyż powoduje to zmniejszenie powierzchni ciała które wydala pot. Podczas zabiegów i kuracji nie należy dużo jeść, a także pić kawy i alkoholu.

 Do sauny najlepiej chodzić ok 2h po posiłku, jelita i pęcherz opróżnić. Jeżeli nogi i ręce są zimne - ogrzać je przed wejściem. Nie wchodzić do sauny w stresie i będąc zmęczonym - zbytnie obciążenie serca, zmniejsza skuteczność zabiegu.

Agencja Reklamowa Drop of Design